Tip dauna

Ce trebuie să faci atunci când te confrunți cu o problemă de sănătate?

Atunci când te confrunți cu o problemă de sănătate, este important să ai la îndemână soluții rapide și eficiente pentru a beneficia de cele mai bune servicii medicale. Online sau la telefon, suntem alături de tine pentru ca tu să treci cu bine peste problema de sănătate cu care te confrunți. Dacă ai o asigurare de sănătate OMNI+, te poți programa online sau telefonic la una dintre clinicile partenere pentru investigarea problemei de sănătate cu care te confrunți sau poți opta pentru rambursarea sumei aferente unui consult la oricare altă clinică din afara rețelei de parteneri OMNIASIG. Anunțarea unei probleme de sănătate o poți face oricând1 sunând la call-center OMNIASIG 021.9669 (tasta 2 – „Pentru Sănătate”), sau accesând secțiunea NOTIFICĂ DAUNĂ de pe website-ul nostru. Operatorii call-center-ului OMNIASIG au cunoștințe medicale și te vor îndruma către serviciile medicale potrivite .
1 Programul call-center-ului nostru este: 24/7 

 

Cum accesezi serviciile medicale?

Accesarea serviciilor se poate face prin:

infografic

Decontare directă 

– decontare directă între OMNIASIG şi clinică, în limitele pachetului de asigurare ales.

1. Programarea serviciilor medicale se poate face:

  • Direct de către tine în clinica parteneră: după efecutarea programării, trebuie să soliciți autorizarea serviciilor medicale la call-center OMNIASIG (021.9669);
  • Prin call-center OMNIASIG (021.9669): operatorul face programarea pentru tine și îți va transmite confirmarea autorizării serviciilor medicale.
Cum stabilești o programare în programare în rețeaua parteneră prin intermediul call center-ului OMNIASIG?

1. Apelezi call-center-ul OMNIASIG 021.9669 (tasta 2 – „Pentru Sanatate”) sau accesezi secțiunea NOTIFICĂ DAUNĂ de pe website-ul nostru şi ne comunici datele tale, modificările apărute în starea ta de sănătate şi alte detalii care pot fi utile în stabilirea nevoii tale medicale.
2. Comunici operatorului din call-center detaliile programării tale (clinica şi locația dorită), intervalul orar preferat şi orice alte aspecte care pot ajuta la  stabilirea  unei  programari exact asa cum îți dorești.
3. Întreabă operatorul de limita pachetului tău de asigurare, pentru a evita costurile suplimentare. 
4. Reprezentantul OMNIASIG va reveni și îți va confirma programarea în cel mai scurt timp .
5. La prezentarea în clinică, va trebui să prezinți actul tău de identitate şi să mentionezi că ești asigurat OMNIASIG.

Cum stabilești o programare direct în clinica dorită?

1. Apelezi direct call-center-ul sau recepția clinicii dorite din reţeaua de parteneri OMNIASIG şi stabilești o programare.
2. După confirmarea programării, apelezi call-center-ul OMNIASIG 021.9669, te identifici prin CNP și mentionezi schimbările care au apărut în starea ta de sănătate, precum şi detaliile programării stabilite. 
3. Call-center-ul OMNIASIG va efectua demersurile necesare în vederea autorizării la clinica respectivă, astfel încât serviciile medicale să fie decontate direct (asigurător-clinică).

2. Efectuarea serviciilor medicale autorizate

Pentru serviciul medical programat și autorizat trebuie să te prezinți cu cartea de identitate la clinică. Pe durata consultațiilor anumite servicii medicale pot fi efectuate fără autorizare prin call-center. Reprezentanții clinicii partenere îți vor specifica dacă serviciul efectuat suplimentar trebuie autorizat prin call-center. 

După efectuarea serviciilor medicale programate, în cazul în care primești recomandări medicale suplimentare, vei relua procedura de autorizare prin call-center.

3. Plata

OMNIASIG achită direct contravaloarea serviciilor medicale autorizate către clinică.  

 

Acces în rețeaua de parteneri medicali prin decontare directă

Consultațiile incluse în planul tău de asigurare pot fi accesate, în cazul unei probleme medicale, cu programare fie prin intermediul call-center-ului nostru fie direct la clinica dorită, cu condiția avizării OMNIASIG anterior accesării serviciilor.

Rețeaua de parteneri medicali prin decontare directă

Dacă știi specialitatea medicală pe care trebuie să o accesezi, poți face o programare direct în clinică. Ulterior, trebuie să avizezi OMNIASIG la 021.9669 și să menționezi data programării și specialitatea, cu cel puțin 24 de ore anterior accesării serviciilor medicale,  pentru ca OMNIASIG să poată confirma clinicii că va achita contravaloarea serviciilor medicale programate.

Dacă nu știi specialitatea medicală pe care trebuie să o accesezi, operatorul call-center te va îndruma și va efectua programarea. Pentru accesarea consultațiilor nu este nevoie de recomandare scrisă. Programarea se va face în baza descrierii simptomelor sau a problemei medicale întâmpinate.

Consultațiile se pot face și în regim de telemedicine la clinicile care oferă această facilitate. Pentru acest serviciu soliciți operatorului call center o programare, sau efectuezi pe cont propriu o consultație de telemedicină, apoi soliciți rambursarea contravalorii acesteia.

Pentru a accesa restul serviciilor medicale (investigații, analize de laborator sau spitalizare) ai nevoie de o recomandare medicală scrisă, eliberată de un medic specialist din România. Recomandarea se trimite pe e-mail la adresa sanatate@omniasig.ro sau se încarcă în secțiunea NOTIFICĂ DAUNĂ de pe website-ul nostru.

Recomandarea trebuie să conțină următoarele informații: numele complet al asiguratului, data nașterii sau CNP-ul, diagnostic/ diagnostice (cert/e sau prezumtiv/e), serviciile medicale recomandate (scrise nominal), data recomandării, parafa și semnătura medicului. 

 

Accesarea serviciilor în afara rețelei de clinici partenere

– decontarea costurilor în baza dovezilor de plată (bon fiscal sau chitanță și facturile, în situația în care dovada plății nu include toate informațiile necesare), în limitele planului de asigurare ales, în maxim 7 zile lucrătoare. 

În cazul în care accesezi servicii medicale într-o clinică ce nu face parte din rețeaua de parteneri OMNIASIG, acoperirea prin asigurare se face prin rambursarea costurilor serviciilor medicale. Plata se efectuează direct de către tine furnizorului de servicii medicale, urmând ca OMNIASIG să îți returneze suma la care ești îndreptăţit, în termen de 7 zile lucrătoare de la data la care transmiți toate documentele necesare în vederea stabilirii obligaţiei de plată.

 

Pentru a accesa serviciile medicale în afara reţelei, nu este necesar să stabilești o programare prin intermediul call-center-ului OMNIASIG şi nici să obţii autorizarea acestuia. 

Trebuie doar să achiți serviciile medicale direct furnizorului. Ulterior, transmiți către OMNIASIG toate documentele necesare pentru rambursare.

OMNIASIG, în baza limitelor menţionate în pachetul tău de asigurare (verifică sumarul pachetului tău de asigurare!), îți va rambursa procentul cuvenit din costuri, în maxim 7 zile lucrătoare de la data la care primim ultimul document solicitat în vederea stabilirii obligaţiei de plată.  

 

Procedura pentru rambursarea cheltuielilor pentru serviciile medicale în afara rețelei de clinici partenere OMNIASIG

1. Completezi cererea de rambursare care poate fi completată online aici sau poți să soliciți operatorului din call-center-ul OMNIASIG;

2. Transmiți către OMNIASIG următoarele documente:

  • Cererea de rambursare;
  • Documentele financiare:

    1. a) dovada plăţii pentru serviciile medicale (bon fiscal/chitanță);
    2. b) factura în care sunt detaliate serviciile medicale achitate și prețul pentru fiecare dintre acestea, eliberată de furnizorul de servicii medicale, în situația în care dovada plății nu include aceste informații
  • Documente medicale: Recomandarea medicală validă emisă de doctorul care a recomandat serviciile medicale, dacă este cazul pentru servicii medicale altele decat consultatii. Pentru accesarea consultațiilor nu este nevoie de recomandare scrisă;
  • Raportul medical sau scrisoarea medicală pentru consultații medicale; 
  • Biletul de externare pentru spitalizare si interventiile efectuate in spitalizare.
  • Rezultatul pentru investigații medicale (analize de laborator, servicii de imagistica, explorari functionale);
  • Copia actului de identitate, doar pentru prima rambursare sau la modificarea datelor;
  • Dovada deţinerii unui cont bancar (extras de cont, print-screen din aplicația bancară de mobil folosită sau orice document eliberat de bancă și care specifică numele și numărul contului bancar), doar pentru prima rambursare sau la modificarea datelor;
  • Alte documente care pot fi solicitate de asigurător.

 

Funcționalitățile call center-ului OMNIASIG, 021.9669

  • Este alături de tine 24/7, oferă asistență în stabilirea programărilor, informaţii despre polita şi gestionează toate etapele unui caz medical;
  • Dacă ne apelezi din afara României, este valabil numarul 021.777.9669
  • Facilităm accesul, în cel mai scurt timp, la medicul sau clinica preferată; 
  • Efectuăm toate programările necesare pentru rezolvarea problemei tale de sănătate; 
  • Operatorii Call Center au pregătire medicală.
     
Tip dauna