Responsabilitate socială
Strategie
OMNIASIG este o companie responsabilă, care urmărește permanent excelența în servicii, împreună cu responsabilitatea față de toți stakeholderii săi și față de mediul înconjurător. Urmărim cu prioritate o dezvoltare durabilă și sustenabilă, atât a activității noastre, cât și a comunității și a societății din care facem parte.
OMNIASIG se implică activ în viața comunității și desfășoară o gamă variată de activități de responsabilitate socială ce vizează:
- Implicarea în acțiuni de voluntariat și în proiecte care vin în sprijinul categoriilor dezavantajate social;
- Promovarea și susținerea educației, în general, și a educației financiare, în special;
- Promovarea unui consum responsabil de resurse și implicarea activă în protecția mediului înconjurător;
- Susținerea unui mod de viață sănătos și a activităților sportive;
- Susținerea activităților culturale.
Obiectivele principale pe care OMNIASIG le urmărește prin strategia sa de CSR (Corporate Social Responsibility) sunt:
- Sprijinirea copiilor și tinerilor dezavantajați social, contribuind astfel la un viitor mai bun pentru ei;
- Promovarea siguranței rutiere și a unui comportament responsabil la volan;
- Protejarea mediului înconjurător;
- Informarea principalelor categorii de public-țintă cu privire la prevenția și pregătirea reacției în cazul unor incidente majore.
Cu scopul de a menține o comunicare directă, transparentă și constantă cu toate categoriile de stakeholderi, compania publică în fiecare an, pe lângă Raportul anual financiar, și un Raport de sustenabilitate și responsabilitate socială, care vizează prezentarea detaliată și transparentă a tuturor indicatorilor care susțin sustenabilitatea companiei.
Activitățile desfășurate de companie pe toate liniile de CSR urmăresc îndeaproape obiectivele de mai sus și sunt direcționate spre asigurarea sustenabilității activității OMNIASIG, a utilizării durabile a resurselor naturale, de către companie și angajații săi, prevenirea degradării calității mediului și implicarea și susținerea comunității în care compania își desfășoară activitatea.
Domenii de implicare
De-a lungul timpului, OMNIASIG și-a demonstrat prezența și implicarea activă în proiecte sociale, care au vizat protecția mediului, promovarea educației, a activităților sportive și a unui stil de viață sănătos, susținerea unor acțiuni culturale, precum și susținerea comunităților și a categoriilor sociale dezavantajate. Acțiunile de voluntariat inițiate de-a lungul timpului au implicat activ angajații companiei în proiecte care au avut drept scop sprijinirea categoriilor sociale dezavantajate și vulnerabile, precum și protecția și îmbunătățirea mediului înconjurător.
OMNIASIG pentru MAI BINE
În 2019, OMNIASIG Vienna Insurance Group a inițiat „OMNIASIG pentru MAI BINE”, o amplă campanie de responsabilitate socială, cu scopul de a îmbunătăți calitatea vieții într-una dintre comunitățile din România. Satul ales pentru desfășurarea activităților de responsabilitate socială a fost Malu Roșu, comuna Armășești, din județul Ialomița, tema principală abordată fiind educația. Acțiunea a constat în reabilitarea școlii din Malu Roșu, precum și dotarea acesteia cu mobilier și echipament necesar elevilor și cadrelor didactice care își desfășoară activitățile educaționale în acest spațiu. Pentru ca generația viitoare din Malu Roșu să aibă parte de o educație adecvată, OMNIASIG Vienna Insurance Group a schimbat în mod semnificativ aspectul școlii, rezultatele fiind cele de mai jos:
- Suprafața totală renovată în cadrul campaniei „OMNIASIG pentru MAI BINE” a fost de aproximativ 1.300 mp;
- Au fost necesare peste 500 de ore de muncă pentru a reface structura interioară dezafectată a clădirii;
- Peste 40 de angajați OMNIASIG și voluntari World Vision România s-au implicat activ în proiect;
OMNIASIG a dotat integral școala cu 74 de bănci școlare individuale, 74 de scaune școlare, 5 dulapuri, un videoproiector și mai multe materiale de studiu pentru laboratoare.
OMNIASIG pentru PERFORMANȚĂ
În 2018, OMNIASIG a încheiat un parteneriat cu Federația Română de Lupte și Federația Română de Judo, iar rezultatul acestei colaborări a fost campania „OMNIASIG pentru PERFORMANȚĂ”. Obiectivele proiectului au fost:
- creșterea gradului de conștientizare a acestor două discipline sportive;
- popularizarea principiilor acestor discipline;
- poziționarea judo și lupte ca sporturi nobile;
- educarea comportamentului uman către o viață sănătoasă și către respectarea disciplinelor sportive cu istorie și rezultate;
Prin acest parteneriat, OMNIASIG a sprijinit activitatea celor două federații și a organizat două acțiuni menite să sporească notorietatea celor două sporturi, sprijinind performanța pe toate planurile.
Una dintre cele două acțiuni a fost conferința de presă prin care a fost lansat parteneriatul, iar a doua a fost o tabără montană de o zi, la care au participat sportivi campioni din cadrul celor două federații și o serie de bloggeri. Bloggerii au participat activ la demonstrațiile sportivilor și au testat cu mare entuziasm mișcările profesioniștilor, chiar pe corpul lor. În urma acestei experiențe, au distribuit conținut pe canalele lor Social Media, iar prin intermediul acestei acțiuni, informațiile despre cele două activități sportive și despre campania OMNIASIG pentru PERFORMANȚĂ au ajuns cu ușurință la publicul din întreaga țară.
OMNIASIG pentru OMU
În 2017 am continuat ascensiunea spre cele mai înalte culmi, dincolo de ușile birourilor, prin intermediul campaniei de interes național „OMNIASIG pentru OMU”. Obiectivul proiectului a fost acela de a spori gradul de siguranță al unuia dintre cele mai faimoase și vizitate obiective turistice din România, Vârful Omu. Proiectul s-a desfășurat cu aprobarea și sprijinul Salvamont Râșnov și în colaborare cu Asociația Turistică pentru Natură Oxigen.
Împreună cu partenerii noștri, am identificat nevoia unui traseu sigur și ușor de urmat pentru toți iubitorii de natură și mișcare în aer liber, un traseu cu marcaje vizibile, lizibile, cu informații corecte, un traseu pe care podețele, lanțurile și scările de siguranță să fie în cea mai bună condiție și să nu pună în pericol viețile drumeților.
Aproximativ 1.000.000 de turiști vizitează anual munții Bucegi, iar dintre aceștia, aproximativ 5.000 folosesc traseele pe care noi le-am vizat. Ne-am mobilizat, așadar, să le oferim tuturor o ascensiune cât mai sigură spre Vârful OMU.
Conform studiului „Relația românilor cu muntele”, realizat de OMNIASIG pe un eșantion reprezentativ la nivel național, reiese că, deși 90% dintre români recomandă drumețiile spre Vârful Omu, doar 30% dintre aceștia au vizitat acest obiectiv. Din aceștia, peste 46% consideră ascensiunea grea și periculoasă. În același timp, 78% recunosc faptul că muntele ar deveni un loc mai sigur prin remarcarea periodică a traseelor și montarea unor panouri informative. 65% dintre români plănuiesc să ajungă pe Vârful Omu în viitorul apropiat.
Campania „OMNIASIG pentru OMU” a fost mai mult decat o simplă acțiune pentru mediu, a fost un proiect de anvergură care a inclus o serie de acțiuni menite să sporească gradul de siguranță al unor segmente de traseu care duc spre Vârful OMU. Obiectivul este cunoscut nu doar prin frumusețea naturală incontestabilă, ci și ca fiind cel mai înalt punct locuit permanent din țară, deoarece aici se află o stație meteorologică funcțională pe întreg parcursul anului.
Datorită implicării noastre, traseele de vară care duc spre vârful OMU au devenit mai sigure pentru toţi iubitorii de natură şi de viaţă sănătoasă şi mai uşor de parcurs. Reabilitarea acestor trasee a fost posibilă datorită celor peste 90 de voluntari OMNIASIG care s-au implicat activ pe întreg parcursul verii anului 2017 în această campanie:
Etapa 1. Refacerea marcajelor pe segmentul Bușteni – Pichetul Roșu în luna iulie;
Etapa 2. Asigurarea traseului Pichetul Roșu – Cabana Mălăiești în luna august;
Etapa 3. Refacerea marcajelor pe segmentul Gura Diham – Poiana Izvoarelor în luna august;
Etapa 4. Amenajarea platoului turistic Vârful Omu (altitudine de 2.505 m) în luna septembrie.
La finalul campaniei, rezultatele înregistrate au fost: 17 kilometri de traseu asigurat, 90 de voluntari și peste 200 de ore de muncă, prin care compania, alături de Salvamont Râșnov și Asociația Turistică pentru Natură Oxigen, a asigurat trasee turistice care duc spre Vârful Omu, cel mai înalt punct locuit permanent din România.
Puteți viziona episodul 1, episodul 2 și episodul 3 ale campaniei OMNIASIG pentru OMU și accesa pagina noastră de Facebook, aici.
Campania „Hrană pentru suflete, hrană pentru zâmbete”, în parteneriat cu Crucea Roșie
Încă din anul 2016, OMNIASIG organizează în fiecare an, în parteneriat cu Crucea Roșie România, campania „Hrană pentru suflete, hrană pentru zâmbete”, prin care îndeamnă angajații OMNIASIG să doneze bani sau bonuri de masă, îmbrăcăminte, jucării și cărți pentru copii din familii defavorizate. La suma donată de către angajați se adaugă un buget suplimentar oferit de companie pentru a putea achiziționa produsele necesare, precum și alimente familiilor defavorizate din diverse zone ale țării. De-a lungul celor 4 ani, s-au alăturat acestei campanii peste 300 de angajați care au donat, 160 angajații care s-au implicat activ ca și voluntari, astfel încât în total peste 400 de copii din București, Galati, Slatina și Caracal, au beneficiat de ajutor.
Ghidul Respectului și Responsabilității față de mediu
În 2018 am pregătit „Ghidul Respectului și Responsabilității față de mediu”, în forma tipărită, pe hârtie reciclată, adresat tuturor angajaților OMNIASIG, cu scopul de a le oferi acestora idei și recomandări cu privire la un consum responsabil de resurse, de reciclare și reutilizare a deșeurilor. Ulterior, acest proiect a fost extins și în mediul online, prin dezvoltarea unei serii de ghiduri video, ce au fost promovate și în mediul extern, prin intermediul social media, cu scopul ca mesajul acestei campanii să ajungă la cât mai multe persoane, care să urmeze recomandările și sfaturile din aces ghid.
ecoPILOȚI pe 2 ROȚI
Cu scopul de a promova responsabilitatea companiei, precum și a angajaților față de mediul înconjurator, OMNIASIG organizează an de an, în lunile de vară, campania „ecoPILOȚI pe 2 ROȚI”. Această inițiativă se concretizează sub forma unei campanii interne anuale, în care angajații sunt încurajați să vină zilnic la birou cu bicicleta sau trotineta, în detrimentul mașinii.
Mașini electrice pentru deplasările în interes de serviciu ale angajaților
În urmă cu 3 ani, compania noastră a făcut primii pași către oferirea angajaților din București a unui mod mai eficient, mai simplu și mai responsabil față de mediu de a călători în interes de serviciu, punând la dispoziția acestora două mașini electrice.
Plantez cu toată încrederea
În parteneriat cu ROMSILVA și Asociația Oxigen, OMNIASIG derulează în fiecare an campania „Plantez cu toată încrederea”, acțiune prin care voluntari din cadrul companiei plantează copaci în diverse zone din țară, pentru îmbunătățirea mediului înconjurător. Alături de cei doi parteneri, identificăm zonele unde sunt necesare acțiuni de plantare și intervenim. La baza acestei inițiative stă responsabilitatea față de comunitate, față de mediu și dorința tuturor angajaților de a fi parte activă din astfel de acțiuni. Prima ediție a campaniei Plantez cu toată încrederea a avut loc în anul 2016. De-a lungul anilor, OMNIASIG a plantat peste 7,500 de puieți în județul Prahona, în zonele Comarnic, Câmpina și Sinaia, cu ajutorul a peste 230 de voluntari angajați OMNIASIG. La fiecare acțiune de plantat au participat și membri ai Directoratului OMNIASIG, inclusiv Președintele Directoratului.
Let`s do it, Romania!
Demonstrăm în repetate rânduri responsabilitatea colectivului OMNIASIG față de mediul înconjurător și față de viitorul nostru, al tuturor, iar începând cu 2015, am decis să ne alăturăm în fiecare an demersului național Let`s do it, Romania și să adunăm echipe de voluntari dornici să se implice.
De-a lungul timpului, echipele de voluntari OMNIASIG au atins un număr total de peste 360 de persoane responsabile și dornice să schimbăm lumea într-o singură zi, făcând curățenie în toată țara. Ne ghidăm după aceleași valori și principii și toți membrii familiei OMNIASIG au fost inspirați de viziunea acestui proiect pentru o ţară cu 0 deşeuri, demonstrând în repetate rânduri implicare și devotament față de mediul înconjurător și dovedind că suntem o echipă unită și că ne pasă de comunitățile în care trăim și în care ne desfășurăm activitatea.
Global Money Week
OMNIASIG s-a implicat activ în fiecare ediție a programului de educație financiară implementat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) din România, în colaborare cu Ministerul Educației. În cadrul programului „Global Money Week” se desfășoară o serie de acțiuni dedicate promovării educației financiare în randul copiilor și tinerilor.
Recicleta – reciclăm hârtie și carton
Încă din anul 2014, OMNIASIG a dezvoltat un parteneriat cu Asociația Viitor Plus pentru reciclarea hârtiei și a cartonului, cu scopul de a susține consumul responsabil al acestor materiale, precum și protecția față de mediu. În cadrul programului „Recicleta”, hârtia și cartonul folosite din mai multe sedii OMNIASIG din București sunt colectate pentru reciclare de către reprezentanții asociației printr-un mijloc de transport nepoluant – o cargo-tricicletă. În anul 2019, de exemplu, angajații OMNIASIG au colectat 7,329 kg de hârtie și carton, echivalentul a 110 copaci exploatați.
Record pentru viața
În 2016, OMNIASIG s-a alăturat Asociației Societatea de Salvare București și Serviciului de Ambulanță București Ilfov pentru a susține cea mai amplă și extinsă lecție de prim ajutor - Record pentru viață. Astfel, aproximativ 50 dintre angajații OMNIASIG și apropiați ai acestora au participat la această acțiune, sâmbătă 28 mai 2016, la Arena Națională.
În timpul lecției, participanții au alcătuit grupe de câte 10 persoane ce au fost instruite de către voluntarii acreditați ai Serviciului de Ambulață București. Am învățat împreună cum putem salva vieți, cum să dăm primul ajutor, și ne-am asigurat că și copiii noștri o pot face cel puțin la fel de bine.
Alăturându-ne acestei inițiative, am demonstrat că România poate și știe să actioneze, să se implice și că românilor le pasă.
Curs de Supraviețuire Urbană
Respectul și responsabilitatea față de comunitate și față de semeni, sunt printre valorile pe care OMNIASIG își construiește activitatea zilnică. În spiritul acestor valori, am organizat două ediții ale Cursului de Supraviețuire Urbană, alături de Centrul de Supraviețuire Urbană.
Obiectivul acestui curs a fost ca participanții să dezvolte acele abilități esențiale de prevenire, autocontrol și autoprotecție, de care au nevoie pentru a se proteja în situațiile în care le-ar fi pusă viața în pericol.
La eveniment au participat jurnaliști și bloggeri, iubitori de experiențe inedite.
Prima ediție a Cursului de supraviețuire urbană a avut loc în anul 2016 la Centrul de Constatare Daune al OMNIASIG din Bucureşti și a avut o durată de 8 ore. Alături de jurnaliști, la eveniment a participat şi Mihai Tecău, Preşedinte Directorat OMNIASIG. Tema principală a fost siguranța în trafic, atât din poziția de șofer, cât și din poziția de pieton. Cei 20 de participanți au aflat care sunt cele 7 elemente din dotarea obligatorie a autoturismului, precum și cum trebui reacționat în cazul unui accident rutier, printr-o demonstrație practică, la care au fost invitați să ia parte.
Cea de-a doua ediție a Cursului de supraviețuire urbană a avut loc într-un apartament de 3 camere și a avut o durată de 4 ore. În cadrul evenimentului, participanții au aflat cum să gestioneze cât mai bine o situație care le-ar putea pune viața în pericol în casă, în special în cazul unui cutremur. Cursul a avut o parte teoretică, dar și una practică, în cadrul căreia invitații au avut parte de demonstrații inedite. Și de această dată jurnaliștii și bloggeri au aflat ce ar trebui să conțină un rucsac pentru urgențe, pe care este bine ca oricine să îl aibă pregătit în caz de calamități sau catastrofe cum ar fi inundațiile, incendiile sau cutremurele.
De la oameni pentru oameni
În urma inundațiilor din vara anului 2014, OMNIASIG a demarat o acțiune de voluntariat menită să aducă o rază de speranță și o mână de ajutor persoanelor afectate de inundații din județul Vâlcea și Argeș. În cadrul acțiunii, peste 400 de angajați OMNIASIG din toată țara au donat bunuri și bani și au cumpărat alimente și bunuri de uz casnic. Alături de angajați, și compania s-a implicat deplin în această acțiune prin donații financiare. Din suma donată au fost achiziționate produse alimentare și nealimentare necesare reluării unei vieți normale pentru cei afectați. Donațiile au ajuns la persoanele nevoiașe prin intermendiul unor echipe de voluntari OMNIASIG, care s-au deplasat în zonele afectate, împreună cu membri ai Directoratului companiei, inclusiv Președintele Directoratului.
Asigurare cu Valoare
În 2015, OMNIASIG a organizat campania „Asigurare cu Valoare”, alături de marele campion Ivan Patzaichin. În cadrul acestei campanii, pentru fiecare poliță încheiată în perioada februarie – august 2015, OMNIASIG a alocat fonduri pentru proiectele inițiate de Ivan Patzaichin și Asociația ”Ivan Patzaichin – Mila 23”, ce au ca obiectiv dezvoltarea sustenabilă a comunităţilor din Delta Dunării.