Asigurarea privind protecția în caz de insolvență a agenţiei de turism organizatoare presupune rambursarea cheltuielilor de repatriere și/sau a sumelor achitate de către călător în cazul insolvenței agenției de turism, este o asigurare obligatorie și trebuie să fie încheiată de fiecare agenție de turism organizatoare conform Ordonanței nr. 2/2018 emisă de Guvernul României, acest lucru fiind valabil și în cazul agențiilor de turism nou înființate care doresc să obțină licență de turism organizatoare.
Asiguratul este o societate comercială înregistrată în Romania, titulara licenței de turism organizatoare pentru agenția de turism, iar beneficiarul asigurării este călătorul. Acoperirea de către asigurator a riscului de neplată a debitului pe care îl are asiguratul (agenția de turism) fata de călători (beneficiarii asigurării), cauzat de neexecutarea integrală sau parțială a contractelor de servicii de călătorie încheiate cu aceștia, în cazul insolvenței asiguratului.