OMNIASIG Vienna Insurance Group a înregistrat o evoluție pozitivă și un rezultat profitabil în primul semestru din 2017, primele brute subscrise înregistrând o creștere de peste 12% față de perioada similară a anului anterior. Totodată, valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie în primele șase luni din 2017 s-a ridicat la peste 280 milioane lei.
Fiind asigurătorul cu cel mai mare volum al despăgubirilor plătite în 2016, precum și pentru a susține o comunicare transparentă asupra domeniului asigurărilor, OMNIASIG transmite periodic informații despre cele mai însemnate despăgubiri plătite pe principalele linii de produse.
Astfel, pe segmentul PROPERTY, cele mai însemnate pagube au fost provocate de două incendii, ce au afectat un depozit de materiale, unde despăgubirea plătită a fost de peste 870.000 lei, respectiv un restaurant (peste 700.000 lei). Pe locul trei se află o daună cauzată de răsturnarea unei macarale, cu o despăgubire de peste 350.000 lei.
Top 5 Despăgubiri plătite în S1 2017 – PROPERTY
Crt. | Valoarea despăgubirii plătite, RON | Cauza |
---|---|---|
1 | 873.966 | Incendiu la un depozit de materiale |
2 | 716.081 | Incendiu la un restaurant |
3 | 351.496 | Macara răsturnată |
4 | 260.000 | Incendiu maternitate animale domestice |
5 | 230.421 | Incendiu la o clădire și la anexele ei |
Despăgubirile pentru vătămări corporale au reprezentat valorile cele mai mari plătite pe parcursul primei jumătăți a lui 2017 pe linia Asigurărilor de Răspundere Civilă Auto Obligatorie (RCA). Cea mai mare despăgubire plătită pe această linie a fost în valoare de 1,42 milioane lei. Accidentul respectiv s-a produs în Germania și s-a soldat cu răsturnarea unui autovehicul și rănirea a 11 persoane care au suferit vătămări corporale grave.
A doua despăgubire în clasament este o accidentare gravă în Anglia a unui pieton de către un șofer român (1,2 milioane lei), iar a treia a implicat în Italia un biciclist lovit cu portiera de către un șofer, cel dintâi decedând după câteva zile de spitalizare (1,1 milioane lei).
Top 5 Despăgubiri plătite în S1 2017 – RCA
Crt. | Valoarea despăgubirii plătite, RON | Cauza |
---|---|---|
1 | 1.421.929 | Vătămări corporale suferite de 11 persoane într-un accident auto, în Germania |
2 | 1.248.849 | Accidentare gravă a unui pieton de către un șofer român, în Anglia |
3 | 1.136.200 | Accidentare a unui biciclist, decedat în urma coliziunii, în Italia |
4 | 771.683 | Vătămări corporale suferite de opt persoane într-un accident auto, în România |
5 | 594.921 | Vătămări corporale suferite de două persoane în urma unui accident, în Olanda |
Pe linia asigurărilor CASCO, cea mai mare despăgubire plătită în prima jumătate a anului curent a fost în valoare de 334.295 lei și reprezintă o daună totală survenită în urma unei coliziuni frontale și intrări pe contrasens.
Următoarea despăgubire, în valoare de 317.619 lei, a fost cauzată de pierderea controlului auto într-o curbă, soldată cu dauna totală a automobilului. A treia daună, de 285.476 lei, a fost rezultatul coliziunii frontale a două autoturisme, produsă după ce unul dintre autovehicule a intrat pe contrasens, în Franța.
În ceea ce privește linia CASCO, merită menționat că majoritatea asiguraților au ales să își repare autoturismele în unităţi care aparțin rețelei de service-uri partenere OMNIASIG, doar aproximativ 10% alegând să facă reparațiile în regie proprie.
Rețeaua de peste 700 de service-uri auto partenere OMNIASIG este formată în proporție de circa 75% din service-uri ce aparțin reprezentanțelor auto, restul fiind service-uri multimarcă. Avantajul principal al realizării reparațiilor în cadrul rețelei de service-uri partenere este reprezentat în primul rând de garanția unei reparații de calitate, precum și de proceduri simplificate, întrucât decontarea costurilor se realizează direct între asigurător și service, fară implicarea financiară a asiguratului.
Top 5 Despăgubiri plătite în S1 2017 – CASCO
Crt. | Valoarea despăgubirii plătite, RON | Cauza |
---|---|---|
1 | 334.295 | Daună totală – coliziune frontală (contrasens), în România |
2 | 317.619 | Daună totală – ieșire în afara carosabilului, în România |
3 | 285.476 | Daună majoră – coliziune frontală (contrasens), în Franța |
4 | 281.567 | Daună totală – coliziune în afara carosabilului, în România |
5 | 277.505 | Daună totală – ieșire de pe carosabil și coliziune, în Turcia |
Cât despre segmentul Asigurărilor de locuințe, cea mai mare despăgubire a ajuns la 1,1 milioane lei, sumă plătită în cazul unui incendiu într-o locuință, incident în urma căruia au fost deteriorate și bunurile din interior. Al doilea loc (peste 430.000 lei) și al treilea (peste 230.000 lei) din clasament sunt ocupate de două explozii care au cauzat incendii în două imobile, acestea fiind deteriorate în proporție de circa 80%.
Pe acest tip de produse, asigurările facultative de locuințe, asigurații OMNIASIG au la dispoziție facilitatea de plată rapidă a daunelor (în valoare de până la 2.000 lei, pentru anumite riscuri, fără solicitare de documente), fără constatare. În primele șase luni ale anului au fost plătite 106 dosare prin această modalitate rapidă, fără constatare, într-o perioadă de maxim trei zile, permițând astfel asiguratului să își poată face reparațiile în locuință în cel mai scurt timp posibil.
Procedura de plată rapidă se adresează tuturor persoanelor fizice care au o poliță de asigurare facultativă a locuinței încheiată la OMNIASIG și care acoperă riscurile: apa de conductă și refulare, inundare (efectul apei), răspunderea civilă față de terți a asiguratului în legătură cu evenimentele enumerate mai sus, produse la locuința sau la bunurile asigurate.
Facilitatea de plată rapidă presupune avizarea daunei în cel mult șapte zile calendaristice de la data producerii acesteia și transmiterea tuturor informațiilor necesare despre paguba suferită doar prin telefon, compania achitând dauna, în limita a 2.000 lei, în cel mult 72 de ore.
Top 5 Despăgubiri plătite în S1 2017 – Asigurări de locuințe
Crt. | Valoarea despăgubirii plătite, RON | Cauza |
---|---|---|
1 | 1.130.000 | Incendiu locuință (bunuri deteriorate) |
2 | 435.316 | Explozie urmată de incendiu (imobil deteriorat în proporție de circa 80%) |
3 | 236.581 | Explozie urmată de incendiu (imobil deteriorat în proporție de circa 80%) |
4 | 220.000 | Incendiu clădire (bunuri deteriorate) |
5 | 171.875 | Incendiu locuință |
În ceea ce privește linia Asigurărilor de călătorie, cea mai mare despăgubire (136.719 lei) a fost achitată în cazul unei pneumonii, asiguratul aflându-se pe teritoriul SUA în momentul îmbolnăvirii. Durerile de origine cardiacă, manifestate atunci când asiguratul OMNIASIG se afla în Austria și un accident de schi suferit de un alt asigurat în aceeași țară au avut drept efect și plata unor despăgubiri în valoare de 73.078 lei, respectiv 51.092 lei.
Top 5 Despăgubiri plătite în S1 2017 – Asigurări de călătorie
Crt. | Valoarea despăgubirii plătite, RON | Cauza |
---|---|---|
1 | 136.719 | Pneumonie (SUA) |
2 | 73.078 | Dureri de origine cardiacă (Austria) |
3 | 51.092 | Accident de schi (Austria) |
4 | 45.575 | Dureri toracice (SUA) |
5 | 45.048 | Afecțiune cardiacă (SUA) |
Pentru a putea asigura un proces corect și transparent de soluționare a daunelor, precum și pentru menținerea unui tarif optim la toate produsele sale de asigurare, OMNIASIG acordă o atenție sporită și sistemului de protecție împotriva fraudelor. Un volum mare de fraude nedetectate poate influența prețul asigurărilor, ca atare, OMNIASIG a dezvoltat un sistem de protecție în interesul clienților săi, ale căror nevoi sunt prioritare pentru companie. Societatea are o politică de zero toleranță față de fraude și a implementat proceduri și structuri speciale pentru identificarea şi limitarea acestora.
OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Prin urmare, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS la nivel general a fost în prima jumătate a lui 2017 de 85,84%, în creștere față de 77,32%, înregistrat în 2016.
OMNIASIG Vienna Insurance Group deţine un program complex de reasigurare care acoperă toate portofoliile importante subscrise şi permite transferul riscurilor către piețele internaționale specializate, contribuind la întărirea stabilității financiare a companiei. Dintre companiile situate în topul mondial al reasigurătorilor care participă la contractele de reasigurare ale OMNIASIG VIG enumerăm: Gen Re (rating AA+ Standard&Poor's), Hannover Re (rating AA- Standard&Poor's), SCOR (rating AA-Standard&Poor's), R+V Versicherung AG (rating AA- Standard&Poor’s), Partner Re (rating A+ Standard&Poor's), Sindicate Lloyd's (rating A+ Standard&Poor's), VIG Re (rating A+ Standard&Poor's), Mapfre Re (rating A Standard&Poor's), Endurance (rating A Standard&Poor's).
OMNIASIG este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de Directorat, sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă.
Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi in Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii, este format din aproximativ 50 de companii din 25 de ţări. VIG are o experienţă de 190 de ani în domeniul asigurărilor. Având aproximativ 25.000 de angajaţi, Vienna Insurance Group este lider incontestabil în Austria și în piețele ECE pe care activează. Grupul se bucură de o poziţionare excelentă, care îi permite să valorifice oportunităţile de creştere pe termen lung, într-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotată dintre emitenţii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga.
Contact:
OMNIASIG Vienna Insurance Group
Mădălina Constantin, Director PR și Marketing
madalina.constantin@omniasig.ro / www.omniasig.ro / Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Bucureşti
Tel. 021.405.74.20, 0372.187.420