OMNIASIG a înregistrat prime brute subscrise de peste 520 milioane lei în primul trimestru din 2023

București, 29 iunie 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a consemnat o evoluție echilibrată în primele trei luni din 2023, consolidându-și activitatea conform strategiei sale de subscriere prudentă. În această perioadă, compania și-a continuat strategia de dezvoltare, de îmbunătățire a produselor și serviciilor, inovarea și digitalizarea fiind elemente prioritare.

Astfel, OMNIASIG și-a adaptat activitatea în funcție de contextul economiei locale și de evoluția specifică din piața de asigurări, ținând cont de tendințele macroeconomice și geopolitice internaționale.

Valoarea totală a primelor brute subscrise de companie în primul trimestru al anului a fost de peste 520 milioane lei, un nivel cu circa 3% mai mic față de volumul înregistrat în același interval din 2022. În același interval, valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie s-a ridicat la aproximativ 280 milioane lei.

„OMNIASIG a marcat un început echilibrat în primele luni ale anului. Am acordat o atenție deosebită contextului economic local, celui macroeconomic, precum și celui social, pentru a ne putea adapta într-un mod optim, urmărind permanent obiectivele noastre de dezvoltare sustenabilă, solidă și pe termen lung, alături de toți stakeholderii noștri. Ne menținem angajamentul deplin față de toți asigurații și colaboratorii noștri, de a fi un partener de încredere, solid și puternic chiar și într-un climat economic incert. Succesul nostru ca echipă este rezultatul unei strategii cu o viziune bine definită, ce are în centru conceptul de adaptare și transformare. Prin intermediul Strategiei noastre VINCI 2025 găsim sinergia între calitatea serviciilor pe care le oferim, stabilitate financiară și profitabilitate, astfel încât să putem răspunde în mod optim nevoilor clienților și partenerilor noștri.” a declarat Mihai Tecău, Președinte Directorat OMNIASIG Vienna Insurance Group.

Segmentul Property (asigurările de incendiu și calamități naturale), a înregistrat o creștere de peste 10% în primele trei luni ale anului, cu o valoare a subscrierilor de peste 90 milioane lei.

Interesul pentru Asigurările de Sănătate a rămas ridicat în acest prim trimestru, pe măsura conștientizării importanței serviciilor medicale de calitate printre angajatorii din România. Astfel, această linie a crescut cu circa 25% față de intervalul similar din 2022.

Asigurările auto, Casco și RCA, au marcat o scădere de aprox. 10% a valorii agregate a primelor brute subscrise, cumulat pe ambele linii, respectiv  aproximativ 350 milioane lei. Într-un context de reașezare a pieței de asigurări auto, compania a abordat o strategie echilibrată și prudentă de subscriere a riscurilor pe linia RCA, ceea ce a determinat o scădere pe acest segment. Valoarea despăgubirilor plătite pe cele două linii de asigurări auto cumulat, în primul trimestru, a crescut însă față de anul precedent, totalul fiind de peste 240 milioane lei.

O creștere a fost înregistrată în acest interval pe liniile Asigurărilor de Răspundere Civilă Generală și a Asigurărilor de Călătorie. Pentru cele din urmă, creșterea a fost de peste 20% în intervalul ianuarie–martie 2023, datorată apetitului în creștere al clienților pentru călătorii. După o perioadă îndelungată de restricții și limitări legate de pandemie, oamenii sunt din ce în ce mai dornici să exploreze lumea din nou. De asemenea, există o mai mare conștientizare asupra riscurilor la care se expun călătorii și a importanței protecției în călătorii.

OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calității serviciilor oferite clienților prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internațional. Astfel, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat în primul trimestru al anului 2023 a fost de 89,34%.

OMNIASIG Vienna Insurance Group este prezentă din 1995 pe piața asigurărilor din România, menținându-se constant în topul celor mai mari și mai stabili asigurători din țară. Compania are un portofoliu de peste 100 produse de asigurare și o rețea de sucursale și agenții extinsă la nivel național. Cei peste 1.100 de angajați oferă constant clienților și partenerilor companiei serviciile de calitate care ne-au consacrat de-a lungul tuturor acestor ani. Prin apartenența la Vienna Insurance Group, OMNIASIG oferă clienților și partenerilor săi stabilitate și putere financiară, precum și expertiză complexă pe toate liniile de asigurări generale.

OMNIASIG promovează excelența, responsabilitatea și integritatea în tot ceea ce întreprinde, cu obiectivul principal de a contribui la dezvoltarea societății și a comunității în care își desfășoară activitatea.

Vienna Insurance Group (VIG) este principalul grup de asigurări în întreaga regiune a Europei Centrale și de Est (ECE). Peste 50 de companii de asigurări și fonduri de pensii din 30 de țări fac parte din acest grup cu tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii. Cei peste 29.000 de angajaţi ai VIG răspund nevoilor de zi cu zi ale celor peste 28 de milioane de clienți. Acțiunile VIG sunt cotate la Bursa de Valori din Viena din 1994, la Bursa de Valori din Praga din 2008 și la Bursa de Valori din Budapesta din noiembrie 2022. Compania beneficiază de rating A+ cu perspectivă stabilă din partea reputatei agenții internaționale de rating Standard & Poor's. VIG colaborează îndeaproape cu Erste Group, cea mai mare bancă de retail din Europa Centrală și de Est.

Contact: OMNIASIG Vienna Insurance Group

Mădălina Constantin, Director PR & Marketing

PR @ omniasig.ro

Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Bucureşti

Tel. 021.405.74.20, 0372.187.420 / www.omniasig.rov

Toate comunicatele Comunicatul următor