Rezultatele la finalul primului semestru din 2016 se încadrează pe calea creșterii și a profitabilității, pe care OMNIASIG Vienna Insurance Group o urmează cu consecvență în ultimii ani, cale bazată pe politica de subscriere prudentă a riscurilor, creșterea permanentă a calității serviciilor oferite, gestionarea atentă a portofoliului și câștigarea unui capital de încredere cât mai mare în rândul clienților și partenerilor.
Astfel, compania a înregistrat în primul semestru al anului un rezultat profitabil și prime brute subscrise în valoare totală de 455,49 milioane lei, la un nivel aproape egal cu cel din aceeași perioadă din 2015 (457,66 milioane lei).
"După 2015, care a fost pentru noi un an de creștere semnificativă, dorim să consolidăm tot ce am obținut și să asigurăm, mai departe, evoluția companiei noastre. Acordăm, în continuare, o atenție deosebită gestionării eficiente a portofoliului, creșterii ponderii liniilor non-auto, asigurării de servicii de calitate clienților noștri, precum și managementului eficient al costurilor administrative. Obiectivele noastre strategice rămân, și în 2016, menținerea unei creșteri sănătoase constante și a profitabilității, precum și dezvoltarea unor relații puternice, de încredere, cu clienții și partenerii noștri."
Mihai Tecău,
Președinte Directorat,OMNIASIG Vienna Insurance Group
Indicatori financiari
Compania își dovedește în continuare stabilitatea financiară, prin menținerea indicatorilor de solvabilitate și lichiditate la niveluri ridicate. Astfel, capitalul social al companiei este de 463.807.666 lei, iar indicatorii financiari, conform Solvency II, sunt:
- SCR (Cerința de capital de solvabilitate / Solvency Capital Requirement): 224.585.825,58 lei
- MCR (Cerința de capital minim / Minimum Capital Requirement): 88.072.382,94 lei
- OF (Fonduri proprii / Own Funds): 338.446.823,89 lei
- Gradul de solvabilitate: 1,51 (peste limita minimă)
Evoluțiile liniilor de asigurare - 19,56% -Creștere pe Casco
Ramurile auto au crescut în prima jumătate a anului 2016, atingând o valoare cumulată a primelor brute subscrise de 307,65 milioane lei, ponderile în cadrul portofoliului auto fiind acum inversate (scădere pe linia RCA de 26% și creștere de 19,56% pe Casco, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior):
- RCA: Prime brute subscrise în valoare de 134,55 milioane lei.
- Casco: Prime brute subscrise în valoare de 173,10 milioane lei. Despăgubirile totale plătite pe aceste linii, cumulat, au fost în valoare de 246,03 milioane lei.
Conform analizei comunicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) la sfârșitul lunii august, OMNIASIG este compania care plătește cel mai rapid daunele RCA, durata medie de plată fiind de 6 zile/dosar. De asemenea, potrivit aceleiași analize ASF aferente celui de-al doilea semestru din 2015, la OMNIASIG un procent de 88,90% din dosarele de daună RCA sunt achitate în termenul legal mai mic sau egal de 10 zile. În același timp, conform analizelor interne ale companiei, pe Casco, 95% din toate dosarele de daună deschise de OMNIASIG sunt plătite în mai puţin de 5 zile de la data depunerii ultimului document la dosar. Asigurările de tip Property (Asigurările de incendiu şi calamităţi naturale) au înregistrat, în acest prim semestru, o valoare a primelor brute subscrise de 91,31 milioane lei, cu 9,31% mai mare decât cea din perioada similară a anului trecut. De asemenea, rezultatele înregistrate în această perioadă a anului pe alte linii de asigurare au fost:
- Asigurări de răspundere civilă generală: prime brute subscrise în valoare de 17,81
- milioane lei, în creștere cu 5,31%, față de aceeași perioadă a anului trecut.
- Asigurări de accidente și boală (inclusiv de muncă și boli profesionale): prime brute
- subscrise – 7,71 milioane lei.
- Asigurări de mijloace de transport aeriene: prime brute subscrise – 5,18 milioane lei.
- Asigurări de mijloace de transport navale (maritime, fluviale, lacustre, canale navigabile):
- prime brute subscrise – 5,58 milioane lei.
- Asigurări de asistență turistică.(asigurări de călătorie): prime brute subscrise – 3,33
- milioane lei, în creștere cu 22%, față de primele 6 luni ale anului 2015.
Reclamațiile, în scădere - Doar 0,03% reclamații din total polițe în vigoare
Numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz de către OMNIASIG în primele șase luni din 2016 a înregistrat o scădere de 36,18%, față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 254. Raportat la numărul de contracte de asigurare (polițe) în vigoare la finalul primului semestru al anului, numărul de reclamații primite în această perioadă reprezintă doar 0,03% din acestea. Totodată, raportat la numărul de dosare de daună avizate, plătite și respinse în prima jumătate a anului, numărul de reclamații înregistrate unic per petent și per caz reprezintă doar 0,37% din acestea.
Începând cu anul 2015, în scopul îmbunătățirii permanente a calității serviciilor oferite clienților, OMNIASIG a implementat un sistem de măsurare şi evaluare a acestora, sistem validat la nivel internaţional, respectiv Net Promoter Score (NPS). Astfel, clienții care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugați să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS de la implementare până la ora actuală este de 73,30%, ceea ce, conform standardelor internaționale, reprezintă o valoare superioară, pe deplin satisfăcătoare.
OMNIASIG Vienna Insurance Group deţine un program complex de reasigurare care acoperă toate portofoliile importante subscrise şi permite transferul riscurilor către piețele internaționale specializate, contribuind la întărirea stabilității financiare a companiei. Dintre companiile situate în topul mondial al reasigurătorilor care participă la contractele de reasigurare ale OMNIASIG VIG enumerăm: Gen Re (rating AA+ Standard&Poor's), Hannover Re (rating AA- Standard&Poor's), Partner Re (rating A+ Standard&Poor's), Sindicate Lloyd's (rating A+ Standard&Poor's), VIG Re (rating A+ Standard&Poor's), SCOR (rating A Standard&Poor's), Everest Re (rating A+ Standard&Poor’s), Mapfre Re (rating A Standard&Poor's), Endurance (rating A Standard&Poor's).
OMNIASIG VIG este o societate administrată în sistem dualist, a cărei conducere este asigurată de Directorat, sub supravegherea și coordonarea Consiliului de Supraveghere. Compania are un portofoliu de peste 100 produse şi o reţea teritorială extinsă.
Vienna Insurance Group (VIG) este principalul expert pe piața asigurărilor în Austria precum şi în Europa Centrală şi de Est. Grupul cu o tradiţie îndelungată, branduri puternice şi o relaţie apropiată cu clienţii este format din aproximativ 50 de companii din 25 de ţări. VIG are o experienţă de 190 de ani în domeniul asigurărilor. Având aproximativ 23.000 de angajaţi, Vienna Insurance Group este lider incontestabil pe principalele pieţe unde îşi desfăşoară activitatea Grupul se bucură de o poziţionare excelentă, care îi permite să valorifice oportunităţile de creştere pe termen lung, într-o regiune cu 180 de milioane de locuitori. Vienna Insurance Group este compania cel mai bine cotată dintre emitenţii care fac parte din ATX, indicele principal al Bursei de Valori din Viena. Grupul este, de asemenea, listat la Bursa din Praga.
Contact:
OMNIASIG Vienna Insurance Group
Mădălina Constantin, Director PR și Marketing
madalina.constantin@omniasig.ro / www.omniasig.ro / Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Bucureşti
Tel. 021.405.74.20, 0372.187.420