Compania OMNIASIG Vienna Insurance Group a reuşit în 2011 să aibă o evoluţie sigură, precaută şi adaptată condiţiilor dificile cu care s-a confruntat întreaga economie românească şi, în mod specific, piaţa asigurărilor. Astfel, pe baza rezultatelor preliminarii, valoarea primelor brute subscrise în 2011 a fost de 761,55 milioane lei, o valoare cu 16% mai mică decât în anul 2010. Această scădere se datorează conexiunii directe care există între industria asigurărilor şi celelalte segmente importante ale economiei, puternic afectate de criză, precum: segmentul auto, leasing, bancar şi cel imobiliar.
Adaptându-şi activitatea la acest mediu economic specific, OMNIASIG a implementat în 2011 o strategie de optimizare a proceselor, constând în proceduri de reducere a costurilor, măsuri de restructurare a portofoliului şi, de asemenea, o centralizare a operaţiunilor de back-office. Toate acestea au fost efectuate având ca obiectiv principal oferirea de produse de asigurare eficiente şi la tarife corecte clienţilor noştri, corelate cu un sistem rapid de plată a daunelor.
Valoarea totală a despăgubirilor plătite în 2011 a fost de 650,33 milioane lei, o sumă foarte apropiată de cea a primelor brute subscrise, OMNIASIG dovedind astfel că plăteşte rapid şi integral dosarele de daună deschise de către asiguraţii săi.
Ponderea cea mai mare în rezultatul înregistrat, respectiv de 75%, au avut-o ca şi până acum, asigurările auto. Ramura asigurărilor Casco a scăzut, conform tendinţelor înregistrate la nivelul întregii pieţe, înregistrând o valoare de 298,97 milioane lei, cu 30% mai puţin decât în anul anterior. Această scădere este corelată în principal cu scăderea puternică a segmentului de leasing auto. Pe linia asigurărilor de răspundere civilă a autovehiculelor (RCA şi Carte Verde), compania a înregistrat o creştere de 8,26% faţă de anul precedent, cu o valoare a primelor brute subscrise de 273,58 milioane lei. Valoarea despăgubirilor plătite a fost de 371 milioane lei pe Casco şi 226,69 milioane lei pe RCA.
Asigurările de tip Property (ramura Asigurărilor de incendiu şi calamităţi naturale) au înregistrat o valoare a primelor brute subscrise de 113,73 milioane lei.
Un produs important lansat de OMNIASIG în 2011 a fost "AFACEREA TA", un pachet de asigurare adresat în mod specific afacerilor mici şi mijlocii cu o cifră de afaceri sub 500.000 euro, pachet perfect adaptat nevoilor acestei categorii de întreprinzători. Acest produs are o structură predefinită, compusă din trei linii de asigurare importante: Asigurarea bunurilor şi a riscului de întrerupere a activităţii; Asigurarea de accidente pentru angajaţi; Asigurarea de răspundere civilă.
Tot în 2011, OMNIASIG a lansat o aplicaţie ce poate fi descărcată gratuit de pe App Store, prin intermediul căreia utilizatorii de telefoane iPhone, de tablete iPad sau de dispozitive iPod pot obţine rapid şi foarte uşor informaţii despre sediile OMNIASIG din toată ţara şi îşi pot calcula tariful unei poliţe RCA.
De asemenea, întrucât anul 2011 a fost declarat de către Consiliul Uniunii Europene ca fiind “Anul European al Voluntariatului'', Vienna Insurance Group a lansat proiectul ''SOCIAL ACTIVE DAY'' (Ziua Implicării Sociale). România a fost parte din acest proiect, iar angajaţii OMNIASIG au desfăşurat în 2011 numeroase acţiuni voluntare în sprijinul diverselor comunităţi, organizaţii şi cauze umanitare.
OMNIASIG va fuziona cu BCR Asigurări, conform deciziei Vienna Insurance Group, acţionarul majoritar al ambelor companii. Obiectivul acestei fuziuni este crearea companiei de asigurări lider pe piaţa din România, precum şi eficientizarea operaţiunilor Vienna Insurance Group pe plan local. Prin realizarea procesului de fuziune, compania rezultată, al cărei nume va fi „OMNIASIG”, va deveni un asigurător mult mai puternic, mai stabil, cu o reţea mai extinsă şi foarte bine implementată la nivel naţional, care va oferi servicii de asigurare la cele mai înalte standarde de calitate. De asemenea, un element pozitiv important al acestei fuziuni este parteneriatul strategic de vânzări între OMNIASIG şi Banca Comercială Română (parte a acordului de colaborare Erste Bank şi Vienna Insurance Group), parteneriat care va consolida întreaga reţea teritorială a companiei din punct de vedere al vânzărilor. Prin toate aceste elemente, compania rezultată în urma fuziunii vizează obiectivul de a ocupa prima poziţie în clasamentul companiilor de asigurări generale din România.
OMNIASIG activează pe piaţa asigurărilor din România din anul 1995. Din 2005, compania a devenit membră a Vienna Insurance Group, dovedind prin rezultatele deosebite înregistrate că se poate ridica la standardele internaţionale ale grupului austriac. În prezent, Vienna Insurance Group, prin toate companiile membre, este pe primul loc pe piaţa asigurărilor din România.
Vienna Insurance Group (VIG) este cea mai bine clasată companie conform indicelui bursier ATX al bursei din Viena. Vienna Insurance Group, cu sediul în Viena, este unul din principalele grupuri de asigurări din Europa Centrală şi de Est. În afara pieţei de origine Austria, Vienna Insurance Group este activă, prin subsidiare şi grupuri de asigurări, şi în Albania, Bosnia-Herţegovina, Bulgaria, Germania, Estonia, Georgia, Croaţia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Cehă, Turcia, Ucraina, Ungaria şi Belorusia. Pe lângă acestea, există filiale ale Wiener Städtische Versicherung în Italia şi Slovenia, iar Donau Versicherung are o filială în Italia.
Pe piaţa din Austria, Vienna Insurance Group (VIG) este prezentă prin Wiener Städtische Versicherung, Donau Versicherung şi Sparkassen Versicherung.
Contact:
OMNIASIG Vienna Insurance Group
Mădălina Constantin, Director PR și Marketing
madalina.constantin@omniasig.ro / www.omniasig.ro / Aleea Alexandru, nr. 51, Sector 1, Bucureşti
Tel. 021.405.74.20, 0372.187.420